10 Nisan 2015 Cuma

Kolay Dil Öğrenme Tekniği


YABANCI DİL ÖĞRENME YÖNTEMİ;

 Sınavlarım yüzünden anca vakit bulabildim :( ama bugün önemli bir konu ile karşınızdayım :D
   Yaşadığımız çağda olmazsa olmazlardan biride dil öğrenmektir. Şu anda insanlar ana dillerinin yanında bir de ek dillere başvurmakta ki bu da insanlara bir çok alanda kolaylık sağlamaktadır.En çok başvurulan dil ise İngilizcedir. 
 
Bakalım kutumuzdan ne çıkacak :)) (tahmin etmişsinizdir ;)) 
    Öncelikle benim fazla dil kapasitem yoktur fakat arkadaşımla uyguladığımız bir yöntem sayesinde zorlanmadan öğrenebiliyorum. Buse'yi biraz uğraştırıyorum ama sağ olsun her türlü katlanıyor bana :) . işte bugün size bu yöntemden bahsetmek istiyorum. 

   Bir dil öğrenmek için öncelik nedir? Herkesin tahmin ettiği gibi saçma sapan gramerlerden önce gelen şey kelimelerdir. Bir dilde 4000 kelime öğrendiğiniz zaman o dili öğrenmiş oluyormuşsunuz. Sizce de çok hoş değil mi? 

   Evet başlıyorum anlatmaya. Kelimeleri nasıl bulacağız diye soruyorsunuz sizinde tahmin ettiğiniz gibi düşünüpte kelime bulmak zordur. Daha doğrusu düşünerek kelme bulamazsınız :))) O yüzden size ufak bir kopya vermek istiyorum. Kelimeler için ufak çaplı bir araştırma yapıcaksınız ki bu da fazla vaktinizi almaz. Araştırma konularınız:
- En sık kullanılan kelimeler
-Sınavlarda en çok çıkan kelimeler
 diye araştırabilirsiniz. Kendi ilgi alanlarınızı da katabilirsiniz araştırmayı ona göre yapabilirsiniz. Mesela yukarıda belirttiğim gibi yazılıda çıkan kelimeler. Ha bir de tamlamalara bakmanızda da yarar vardır bence :)

  Şimdi kelimeleri buldunuz (bizimkileri Buse bulmuştu ) sonra ne mi yapacaksınız? Benden söylemesi oturup saatler harcayarak kelime ezberlemek çok zor ve bana göre ciddi anlamda sıkıcıdır. Ezber yapmayı ciddi anlamda sevmiyorum. Neyse size ne yapmanız gerektiğini söyleyeyim tek başınıza uğraşmak yerine yanınızda arkadaşınızı belki sevgilinizi ya da aile üyelerinizden birinden yardımcı olmasını rica edebilirsiniz. :) İnanın çok çok zevkli oluyor ve öğrenirken zorlanmıyorsunuz. 
Bunlar okulda hazırladığımız tek taraflı kağıtlat :)

   Size işin aslını tamamen anlatayım. Öncelikle belirli miktarda her gün kelime çıkartın. Mesela ilk hafta her gün 5 tane sonra ilerleyen zamanlarda yavaş yavaş arttıra arttıra gidin 10 olsun belki de yirmi ve hatta kendinizi bile şaşırtıp daha fazla kelimeye çıkabilirsiniz :) Kelimeleri küçük kağıtlara Türkçesi ile yazın biz renkli kağıtlar kullanmayı tercih ettik ( renkli şeyleri severim :))) ) o kağıtlarda yazan kelimeler iki yerde var. öncelikle kalem kutumun içi okulda çıkardığımız kelimelerle dolu. İkincisi ise eve gelince yazıp kutuya attığımız kelimeler. Bu kutudaki kelimelerde kağıdın daha doğrusu kartonun iki tarafını kullanıyorum. önüne ingilizcesini arkasına da Türkçesini yazdık. ve rengarenk olduğu için çok güzel bir görüntü oluşturdu. Şimdi size bu çalışmalarımızı fotoğraflayarak göstermek istiyorum.
Her gün düzenli kelime attığım kutum :) benzeri Buse de de var :)

Gerçekten işe yarar bir metot, yandaki kabın içinde yenilerini yazmak için bekleyen renkli kağıtlarım var :)

Denemenizi tavsiye ederim. Dil önemli bir konu ve sürekli kaşınıza çıkabilir bir iki kelime bilmek bile inanın bazen çok işinize yarayabiliyor 

Hepinize mutlu hafta sonu diliyorum :)

2 yorum:

  1. Mükemmel fotoğraflar, harika bir yazı :) Tebrik ediyorum arkadaşım :) İngilizce'yi seninle öğrenmek çok zevkli :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim seninle öğrenmek çok zevkli :) zaten sen teşvik etmeseydin öğrenemezdim :)

      Sil